Jeg har strikket min første hals! Valget falt på utrolig myke Viking Eco Alpaca, og det holdt med ett nøste. La opp 84 masker på pinne 9, og strikket to rette og to vrange til det var tomt for garn. Her er resultatet. (Ps – første bilde er korrekt i fargen, bilde 2 er kun for å vise hvordan den ser ut flat.)

Videre har jeg strikket to luer, den ene ble ferdig for en måned siden (oransje) og den andre ble ferdig i dag, etter intens jeg-fryser-og-må-ha-en-god-lue strikking! Begge luene er strikket med garn jeg kjøpte i Tallinn. Det heter Martine, og påstås å være Irrestringable.  Jeg har sjeldent slitt så mye med garn som deler seg! Det er merinoull, og har veldig mange tråder etter hva jeg kan se. Uansett er resultatet godt og varmt, men det er ikke et garn jeg likte å strikke mye med.

Mønsteret er Jacques Cousteau Hat, som jeg tidligere har strikket. Jeg oppdaget en feil jeg har gjort på de to luene jeg har lagd tidligere, nå ser fellingene bedre ut! Mønsteret er veldig lett å strikke, og det blir varme luer  og gode luer. Disse er strikket på pinne 3,5, og begge veier 76 gram.