I begynnelsen av måneden var jeg i Tallinn, en nydelig by ved Østersjøen. Jeg og kjæresten ville dra til et sted vi ikke hadde vært, og Tallinn ble valgt ved en tilfeldighet. Har hørt mye fint om byen av andre, så vi bestemte oss for å dra! Billettene ble bestilt allerede i august, så vi hadde god tid på å glede oss🙂

Utenfor hotellet vårt, som lå sentralt ved jernbanen. Vi hadde rom mot jernbaneskinnene, men hørte lite siden det ikke gikk noen tog etter 22-23 tiden. Lyst og trivel hotell.

Bymur og park. Vi bodde rett ved parken og gamlebyen, veldig fornøyd med beliggenheten!

Rådhusplassen, stor åpen plass etter de små, fine, kronglete gatene.

Olde Hansa! Anbefales en tur hit om du drar til Tallinn. Vi hadde reservert bord, og det var en flott stemning der inne…

…med levende lys, servitører i middelalderantrekk (samt mannen i svart kappe som lusket rundt) og mat servert på keramikkfat.

Dessert (om jeg henviser til bildet over eller under her, får være opp til deg selv ;))

Til slutt, garnfangst!😀 Var innom 3-4 garnbutikker, de er litt vanskelige å finne, men mye fint der! Det meste er 100 % ull, så jeg vet ikke hvor mye jeg kan bruke til egne plagg, men det skal nok bli noe fint av dette!