I april fikk jeg beskjed om at jeg har en livsstilssykdom i alderen av 20 år, som kan ordnes med riktig mat og trening. Jeg måtte kutte ned på melkeprodukter, rødt kjøtt, salt, ferdigprodukter, og starte å spise mer frukt og grønt, variert, fugl og fisk og lage mer fra bunnen av. I tillegg til det skulle jeg prøve å bli mer bevisst på fysisk aktivitet.

Jeg har lenge hatt virkelig lyst til å komme skikkelig i form, noe jeg ikke har vært siden jeg sluttet med kampsport for 2-3 år siden. Jeg har savnet å ha kondisjon, å ha styrke, å kunne vite at kroppen fungerer. Beskjeden fra legen var egentlig den beste jeg kunne ha fått, for i går kveld klarte jeg å løpe ca 6 km uten pause, med unntak av den laaange bratte bakken. Jeg har aldri hatt løpekondis før, når jeg først startet var det ene minuttet med løping ren tortur. Löplabbet sitt 12 ukers treningsprogram for nybegynnere nærmer seg slutten, og jeg har nådd målet mitt.

Ja, det er tungt, og ja det slitsomt, men det er virkelig verd det! Jeg har satt meg nye mål, og gleder meg til å ta fatt på dem🙂

Om en måneds tid er det nye blodprøver for å se hvordan det går med kroppen. Håper de viser en forbedring!

Bilde lånt herfra, dette er min belønning for å ha klart mitt første mål!