Jeg har strikket mitt første sjal, Ishbel! Det er strikket med Bugga! i fargen Daring Jumping Spider.

Bilde: The Sanguine Gryphon

Garnet fikk jeg i julepresang av mine to små deguser (de elsker å gi gaver til oss iblant…), og jeg ante ikke hva jeg skulle lage. Helt til jeg fant Isbhel.

Med god hjelp på S’n’B fikk jeg lagt opp, og strikket i vei. Var hele tiden nervøs for at det ble for lite garn, siden noen på ravelry skrev de fikk for lite. Men de må nok ha strikket den store versjonen, for ellers skjønner jeg det ikke – jeg fikk MER enn nok igjen, brukte bare 85 gram i str S.

Sjalet ble strikket ferdig, og lå en stund ublokket hjemme hos meg.

Etter to uker har det nå endelig blitt ferdig blokket hjemme hos mamma i påska. Jeg hadde ikke noe særlig tepper, og har aldri blokket før, så hjemme er det tryggest å gjøre slikt.

For en forskjell! Jeg kommer til å bli avhengig av blokking tror jeg.

Jeg er veldig fornøyd, og det blir garantert flere Ishbel og andre sjal fremover! Har du et sjal å anbefale? Hva er din favoritt?